Liever een vóór- dan een tégenstander.

Vanmiddag heb ik op mijn tong moeten bijten uit frustratie van alle onwetendheid, discriminatie en racisme om me heen rondom vluchtelingen, zwarte piet, discriminatie, etc.

Opmerkingen als:

– “Als vluchtelingen in een gymzaal moeten slapen, waar gymen de mensen dan?”

– Bij een foto van een vluchteling die wanhopig uit de enige trein uit Hongarije hangt, wordt er gezegd: “Hahah! Kijk, een zwartrijder.. snap je hem?”

Op een MAATSCHAPPELIJKE OPLEIDING. Serieus?

Ik realiseer me echter dat alle onwetendheid en alle meningen die niet onderbouwd (kunnen) worden, een kèuze zijn van deze mensen. De waarheid is namelijk te vinden! Buiten het nieuws om. Buiten Facebook om. Buiten gemonteerde filmpjes van ‘Dumpert’ of ‘PowNews’ om.

Zou ook maar één van deze personen daadwerkelijk ook maar íets hebben gedaan om te helpen? Zou ook maar íemand oprecht bezig zijn om een positieve invloed te hebben? Nee. Discriminatie is namelijk makkelijker vanuit je luie stoel. Laf.

De keuze van mensen om hier niet naar te kijken of te negeren, zegt veel. Net als mijn keuze om mezelf er niet altijd in te willen begeven. Ik focus mij op de mensheid en de kracht daarvan. De liefde, het medeleven en de inspiratie die ik voel om méér te willen bereiken. Voor mezelf, om m’n zoon te onderwijzen hierin en voor de mensen die bereid zijn hun hoofd uit het zand te halen en willen helpen om er een betere wereld van te maken. ♡

image

Leave a Reply

